יום חמישי, 24 בינואר 2013

תכף אשוב - על אלבום הבכורה של יובל פרוינד



בס"ד



בס"ד
יובל פרוינד (37) מהגליל העליון ידוע יותר כסופר, הוא הוציא לפני כשנתיים את הספר "ניצוצות" המפרש את דבריו של הרב קוק בשפה בהירה יותר, הספר זכה להצלחה רבה ונמכר מעל 12 אלף עותקים.
אלא שיובל לא הסתפק במדיום הספרותי ובגיל מבוגר (32) החל ללמוד לנגן בגיטרה ולהלחין שירים מי ששימש אז כמורהו לנגינה של יובל היה - גל דהן שהפך עם הזמן למפיק המוסיקלי של אלבום הבכורה של יובל "תכף אשוב".

גל הוא חלק מהרכב הג'אז והבלוז "דה פינקלס בנדיט" חבורתו של המוסיקאי המוכשר הגיטריסט אסף פינקל, לצורך הנגינה באלבומו של יובל גייס את גל את החברים (בלי פינקל) שבאו לנגן את כל שירי האלבום, שיתוף הפעולה ההדוק של הנגנים במשך שנים ניכר במוסיקה ומוסיף לה רבות. נגן נוסף באלבום הוא הכנר המעולה, אורן צור, שניגן בכינור וויולה.

יובל כתב את כל הלחנים באלבום, כשכולם חוץ מאחד (טוב ה') הם גם עם מילים מקוריות שכתב יובל, הוא עוסק בשיריו בהתמודדויות של היום יום אל מול ה' ואל מול הקרובים. נהניתי מאד ממילות השירים של יובל והתחברתי לכמה מהם. האלבום עובד בסגנון רוק ובלוז, סגנונות שמיטיבים להעביר את השירים של יובל.

האלבום נפתח ב"להתחיל ממךָ" דואט מקסים של יובל יחד עם הזמר אהוד בנאי, הקשר של השניים החל לפני שנים רבות ואהוד שמח לבוא ולהשתתף באלבום, שמעתי את אהוד שר בכמה דואטים בשנים האחרונות ובדרך כלל אני פחות מתחבר לשירתו של אהוד שנשמעת לי לעיתים קצת עם דיסטורשן. אל תבינו אותי לא נכון אני אוהב מאד דיסטורשן אבל בגיטרות... בדואט עם יובל נשמע אהוד רך הרבה יותר מהרגיל והסאונד הזה מחמיא לו במיוחד.

שירים נוספים מומלצים שתפסו את אוזניי, "מי מריבה" - שיר מעניין שיצא גם כסינגל שהמסר העולה ממנו כי גם בעת מריבה מתקיים סוג של קשר וכפי המשפט הידוע "היפך האהבה אינה שנאה כי עם התעלמות". קולו העמוק של יובל על רקע האקוסטית נשמע מעולה.

"מוצאי תשעה באב" – שיר רוק שמזכיר לי את עדי רן בימי "אל תכה בסלע" אלבומו השני. יובל מיטיב לשיר על מצע הריפים ה"מלוכלכים" של החשמליות בשיר ושירתו הצרודה מעט נשמעת כצעקה של תחנונים, העיבוד הרוקיסטי המצוין של גל דהן בשילוב כלי המיתר של אורן צור הופך את השיר למשהו אקסטזי ומרתק.

"טוב ה'" - שיר רוק שמזכיר לי את עבודותיו של ג'וני שועלי המצוין וזו מחמאה גדולה. הלחן של יובל נעים וגם פה הוא נותן מקום לרוקיסטיות בועטת מצד אחד ומרגשת מצד שני.

"תכף אשוב" – שיר הנושא של האלבום בסגנון רוק עם נגיעות לטיניות שנפתח בנגינת הפיציקטו של אורן (ללא הקשת), השיר עוסק במערה אליה אנו המין החזק נוהגים לברוח מידי פעם... אל דאגה אנחנו תכף שבים עם "לב ופנים".

"לבד ביער" שיר שקט ומרגש במקצב השש שמיניות הרוקי, השיר עוסק בתפילה ישירה אל בורא עולם. קטע הסולו של הפסנתר בסוף השיר יפיפה במיוחד.

מומלץ גם להאזין ל"שנים אוחזים" שיר מרתק העוסק בקשר שבין האב לבנו וכמובן לשיר שחותם את האלבום "בלוז שטיפת כלים", שיר בלוז הומריסטי משובח שאני בטוח שחלק גדול מהקוראים יזדהו עם המשפט "מוצאי שבת ליד הברז, בלוז שטיפת כלים"...

אהבתי את הרוח של האלבום את הרוק שהוא משדר לאורך כל השירים ואת כתיבת המילים המיוחדת של יובל והרעיונות המעניינים שהוא מעביר בכתיבתו. כשכל אלו ארוזים בלחנים נעימים עיבודים טובים וסאונד משובח התוצאה איכותית ומהנה מאד.

6 מתוך 7 בסולם האיכות
.


.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה