יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

הלב והמעיין יוצאין בשיר קסום - סקירה על אלבומם החדש של הלב והמעיין



בס"ד



האלבום החדש והמצוין של להקת "הלב והמעיין" – "יוצאין בשיר" הפתיע אותי מאד לשמחתי הרבה.
כמי שהאזין ואף סיקר את אלבומם הקודם של הלהקה חיכיתי לרמה מסוימת של הקלטה שדומה להקלטה של הופעה באיכות גבוהה. כאמור לשמחתי קיבלתי אלבום מעובד ומתוזמר להפליא.
 
העיבודים המופלאים שייכים לנאור כרמי נגן הקונטרבס של הלהקה. האקורדיון של אריאל אלאייב קיבל את מקומו הנכון והמוסיף מבלי להטיל צל צורמני על העיבודים, השירה הפעם רק של זמרים מקצועיים, הכינור והוויולה של אורן צור תוזמרו בגוונים עמוקים של מוסיקה קלאסית משובחת כאשר נאור מנגן ברקע עם הקונטרה בקשת.

הלהקה מורכבת מארבעה נגנים עיקריים, נאור כרמי – קונטרבס ופסנתר, חיליק פרנק – קלרינט, אורן צור – כינור, וויולה,מנדולינה, אריאל אלייאב – אקורדיון. נגן נוסף באלבום הוא אבי אגבאבה בכלי הקשה.

כאמור, זהו אלבומם השני של הלהקה שהצליחה מאד מאז יציאת אלבום הבכורה שלהם לפני כשלוש שנים בו התארח אביתר בנאי.

האלבום החדש מוקדש כולו לניגוני חב"ד הנעימים והעיבודים המיוחדים כאמור נתנו לניגונים העתיקים צבע חדשני ומרגש.

האלבום נפתח בניגון "שבת ויו"ט" שיר שקט ומרגש כשברקע מזמרים מקהלת חסידי חב"ד, הביצוע מתחיל עם נגינת הקלרינט המרטיטה של חיליק פרנק כשבהמשך מצטרף אליו אורן צור עם נגינת פיציקטו (בכינור ללא הקשת אלא באצבעות) ולבסוף המקהלה הגדולה המרגשת.

רצועות נוספות שתפסו את אוזניי הן "ניגון שמחה" במקצב בלקני קופצני ומרקיד כשהכינור של אורן משמש כחלק מהריתם-סקשן המזרחי המעניין.

"כאיל תערוג" בלחנו של ה"צמח צדק", בשיר מתארח הזמר יונתן רזאל שמבצע את השיר בצורה מרגשת. ביצועו של יונתן מעניין בעקבות השיר שפרסם לפני כחודשיים "ניגון פוגש את התזמורת" ניגון בעלז בביצוע תזמורתי, הרגשתי אחרי ההאזנה ל"כאיל תערוג" שגם הוא תוזמר בצורה רצינית ששניהם כאילו קורצו מאותו החומר העתיק בלבוש התזמורתי המלכותי והמיוחד.

"ימין ה' רוממה" גם הוא ניגון מרגש המיוחס לצמח צדק, בשיר מתארח נתנאל מלאייב (היכל הניגון) בעל קול הזמיר. יודעי נגן שימו לב, התווים המופיעים בעטיפה נמוכים בטון מהביצוע בפועל J.

"ניגון לחסידי הצמח צדק" ניגון מקסים שעיבוד הבס בו מיוחד ונעים.

"פאנקע" ניגון ריקוד מקפיץ עם המנדולינה של אורן צור הנפלא ו"ניגון התוועדות" גם הוא ניגון שמח בעיבוד ומקצב מיוחד כשהבס  התזזיתי נותן את הגוון המיוחד לביצוע.

לסיכום מדובר באלבום האינסטרומנטלי הטוב ביותר שיצא בשנה האחרונה עם עיבודים מיוחדים ואיכותיים בסאונד משובח ומענג. תענוג לאוזן!!!

ציון: 6 מתוך 7 תווים












תגובה 1:

  1. אחלה סיקור. רץ לקנות.
    רק תיקון קטן - האלבום בו מתארח אביתר בנאי הוא השני שיצא, ולא הראשון.
    בשורות טובות!

    השבמחק