יום רביעי, 16 במאי 2012

יצחק ירנן. נתנאל לייפר על האלבום החדש של הזמר יצחק רווה "כנפיך"


בס"ד

את יצחק רווה שמעתי לראשונה במקרה תוך כדי האזנה מתגלגלת כדרכי מקליפ לקליפ ביוטיוב... ואז שמעתי שיר מרגש  שמושר על ידי זמר בעל קול נעים מאד ,"אבא" .

השבוע יוצא לחנויות אלבומו החדש השני של יצחק רווה "כנפיך" בהפקתו המוסיקלית של עמית גולן טכנאי הסאונד הנודע מאולפני סופרסוניק. עמית אחראי לכל העיבודים באלבום בהשתתפות מיטב הנגנים בארץ.

באלבום יש 11 שירים ,עשרה מהם הולחנו על ידי יצחק ואחד עממי. המילים ברובם מהמקורות.

האלבום נפתח בשיר הנושא "בצל כנפיך" שיר שנפתח במקצב הבוסה נובה ועובר למקצב הבאלד. העיבודים בשיר כמו בכל האלבום אווריריים ונעימים ונותנים מקום לקולו הנעים של יצחק. סולו הגיטרה החשמלית של סינגולדה בשיר יפיפה.

אחרי האזנות רבות לאלבום אציין מספר שירים שמשכו את אוזניי במיוחד, "אשתך" שיר שקט ונעים . השיר המלהיב באלבום הוא "כנגד כל הסיכויים" שיר עממי במקצב הקאנטרי למילים מקוריות שכתב יצחק יחד עם א.שגיא שעוסקות בחסיד הנוסע לאומן. הייחוד בשיר היא בשירתו של יצחק הוא שובר את קולו תוך כדי שירה בצורה נפלאה שמזכירה שירה שוויצרית עממית.

אם אתם אוהבים מוסיקה ש"נותנת בראש" תיהנו מאד מ"אם תשיב" במקצב הרוק הכבד. כמובן שאי אפשר לשכוח את "אבא" שיר שקט ומרגש חדי האוזן יוכלו לשמוע את הזמר אברהם אבוטבול שמתארח בצעקת האבא בשיר. שירים נוספים מרגשים הם "צדיק כתמר" ו"הנך יפה" ו"אשת חיל" במקצב השש שמיניות עם עיבוד שמזכיר מוסיקת פלמנקו . בפתיחה ולאורך השיר ניתן לשמוע את נגינת הכינור הקסומה של דניאל אהביאל.

לסיכום, יצחק רווה הוא מעבר לתואר היוצר שבדרך כלל ניתן ליוצרי האלבומים במוסיקה היהודית המקורית, הוא גם זמר ואפילו זמר טוב שניחון בקול נעים. האלבום בכלליותו מרענן וכיפי להאזנה והמעבד המוסיקלי עמית גולן השכיל ליצור תוצאה נעימה שאכן נותנת לכל מרכיב בשיר את מקומו הראוי.

6 מתוך 7 בסולם נתנאל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה