יום חמישי, 22 במרץ 2012

נועם יעקבסון בענין אחר חדש ומרענן. נתנאל לייפר על אלבום הסולו החדש והמרתק של יעקובסון


בס"ד



לשמחתי אני יכול לבשר לכם על אלבום הסולו החדש של הזמר והיוצר נעם יעקובסון האיש והקסקט שגם משמש כסולן להקת החתונות המדליקה "עניין אחר" ולובש אלף צורות במהדורת הסאטירה של לאטמה והזמר שעומד מאחורי הפארודיות המוסיקליות המוצלחות של התוכנית. נועם הוא בוגר בית הספר למוסיקה רימון ובעל תואר ראשון במוסיקה.
באלבומו החדש נעם לא מנסה להחניף לאף אחד ובורח מכל קיטש או משהו שמזכיר אותו והאמת ביצירה ובכתיבה היא זו שהנחתה אותו בלי שום שיקולים מסחריים. אלבום שכזה הוא אכן סוג של סיכון מאהבה וכולי תקווה שמה שיצא מהלב ייכנס אל הלב. .

נעם כתב את כל המילים והלחנים שבאלבום והתוצאה מרתקת על ההפקה המוסיקלית הופקד הצמד פטריק סבג וארז רוסו מהג'ירפות . בזמן האחרון פטריק סבג מעורב בכמה הפקות איכות של מוסיקה יהודית כעלמא שם גם ארז רוסו היה שותף ,ארז לב ארי דוד ד'אור ועוד. המוסיקה מושקעת אוורירית ונעימה ואקוסטית ברובה .

האלבום נפתח בשיר "יפתי" אחד השירים המרגשים והיפים באלבום שפזמון הייממאיי המרגש שלו מסגיר להרגשתי שמילות השיר הם אכן משל ואינם פשוטו כמשמעו . שירתו של נעם אכן כשמו נעימה ומקצועית וניכר עליה שבעליה יודע את אשר הוא עושה...

השיר השני באלבום "עד אליך" שיר יפיפה באחד המקצבים האהובים עליי.. החמש שמיניות-טייק פייב, פטריק שכלל את העיבוד בתוספת מחיאות הכפים שיוצרות אווירה של מוסיקת פלמנקו. השיר עוסק גם הוא בחיפוש שבין קודש לחול אחרי הטוב שבזוגיות המדומה בשיר לאוניה קרוב, גם הוא אחד האהובים עליי באלבום.

השיר השלישי "ארבעים יום" שיר הנושא של האלבום שיצא כסינגל שיר המבוסס על המדרש שארבעים יום קודם יצירת הוולד בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני. השיר במקצב השש שמיניות ונפתח בנגינת אקוסטיות וחצוצרה בפתיחה.

השיר הרביעי "יצאת בזול" שיר רוקנרול סטירי ומצחיק שעוסק בחיפוש שלנו אחרי ה"לצאת בזול" גם אם כנראה שילמנו ביוקר... בשיר נועם מזכיר את דמותו מלאטמה ,מומלץ להאזין למילים בקשב.

שלושה שירים כתב נעם בתקופה קשה כשאמו חלתה במחלה קשה (ב"ה היא החלימה) הראשון שבהם הוא השיר "להט החרב" שיר קצר שמילותיו מטלטלות

"ולהט חרב מתהפכת לוחשת חרש על ראשה
מי ישקט ומי יטרף
מי בקיצו מי לא בקיצו
מי בסרטן ומי מזקנה
מי יחיה ומי ימות"

השיר השישי "כמה זמן" שיר שקט נעים ומקסים שהצרידות הקלה בקולו של נעם מוסיפה לו נופך מיוחד.

"לב חדש" שיר תפילה במקצב הוולס מילות השיר עוסקות בהתמודדות ובבקשה ללב חדש על פי הפסוק "לב חדש ברא לי אלוקים" גם פה האווריריות של העיבוד נותנים לשיר ולמילים  מקום וגודל בפני עצמו וזה מקסים בעיניי.

גם השיר "אל תפחדי מהחושך" נכתב בהשראת אמו של נעם, שיר סלואו רוק מרגש שעוסק בתקופה חשוכה שעוברת ובנחמה שנועם מציע שכשנפסיק לחכות זה אכן יגיע. לדבריו של נעם הוא הושפע בכתיבת המילים ממאמרים חסידיים.

השיר העשירי "היא צוחקת אליי" שיר רוק ישראלי שמזכיר לי בסגנונו את אריאל זילבר . בסופו של השיר מארח נעם להקראת שיר של המשוררת רחל את הזמרת ריקי גל שלה כתב באלבומה האחרון את השיר "בסוף היום אני צריכה אותך".

השיר "לילה לבן" גם הוא שיר בסגנון רוק ישראלי שמזכיר את דניאל סלומון ושות'

השיר השנים עשר "מחר עוד יום" שיר רוק אקוסטי שמזכיר את שלמה ארצי הן בלחן והן בצורת השירה של נועם.
האלבום נחתם בשיר "ואת תבואי בחזרה" גם הוא נכתב לאמו של נעם כאשר חלתה. מילות השיר מרגשות מאד ויש בהן תקווה עם משפטים מעולים כמו "השם נתן השם יקח... רק לא עכשיו" ו"את תבואי חזרה ושיגידו ממאירה כי זו מלחמת אין ברירה ואת תבואי חזרה".

לסיכומו של אלבום נועם הוא יוצר מרגש ומטלטל שמצליח ליצור משהו שרק הוא יכול . לחניו ומילותיו מרגשים ומעניינים ובכלליות זהו אלבום מושקע ונעים מאד. נעם יעקובסון נמצא על קוו התפר של המוסיקה היהודית והישראלית וזהו שטח שמתרחב מאד בחודשים האחרונים עם להקות ואומנים נוספים שנמצאים באותו אקלים מוסיקלי. כולי תקווה שהאלבום אכן יזכה לתשומת הלב שאכן הוא ראוי לה.

6 מתוך  7 בסולם נתנאל







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה