יום רביעי, 29 בפברואר 2012

משלוח מנות. נתנאל לייפר בביקורת על "מנות קטנות" אלבום הרוק המשובח והאיכותי של יהושע לימוני



יהושע לימוני הוא אחד היוצרים היותר מרגשים ואיכותיים שנחשפתי אליהם בזמן האחרון ואלבומו האחרון "מנות קטנות" שיצר לפני כשלוש שנים הוא חגיגה של רוק איכותי עם מילים מעניינות ומרגשות. יש בו את הרגישות בשירה שמזכירה לי מאד את אביתר בנאי מעבר לזה שהקולות שלהם אכן דומים אך המוסיקה עצמה סוערת יותר משל אביתר. יהושע התקרב אל המקורות בשנים האחרונות ואלבומו מורכב משירים ישנים שכתב אף קודם תהליך החזרה בתשובה ומשירים חדשים . למרות השילוב בין התקופות יהושע לא חש שום בעיה עם אף אחד מהשירים והוא רואה בכל אחד מהם חלק ממנו ומהתהליך שעבר.

יהושע אחראי לכל 12 הרצועות באלבום הן על הלחנים והמילים והן על נגינת התופים וההפקה המוסיקלית שאותה עשה יחד עם המפיק והמעבד משה לוי ,אחד מהמעבדים והמפיקים הגדולים במוסיקה הישראלית שעבד עם מיטב האומנים בארץ כשלמה ארצי ,שלום חנוך ,אביב גפן, מאיר בנאי ועוד.

האלבום נפתח בשיר הנושא של האלבום "מנות קטנות" שיר רוק מעולה ומרגש עם מילים מעוררות עניין . השיר עוסק בנפש השואפת לתשובות.

"הנפש שוב רוצה להתעורר
חיבורים לתשובות לא באים ככה סתם לבקר
אם לא הייתי שש להתבלבל היה זה עוזר..."

ההפקה של השיר עמוסת הגיטרות נשמעת מעולה והסאונד המשובח נעים וכיפי.
מומלץ מאד להאזין גם לשיר "איש תלוי" שיר רוק שקט ומשובח שעוסק במשל על איש תלוי הנמנע מלנסות ולקפוץ על אף הכאבים ועצות הסובבים.

שירים נוספים מומלצים הם "רק דקה" הרגוע ו"הנה הוא בא" הרוקי וכמובן את השיר שיצא גם כסינגל "מזבח" שיר יפיפה בסגנון רוק אקוסטי עם נגיעות חשמליות שבו קורא יהושע "בואי הקלה שלי יפה אני קורא לך" (כן זה הקלה... עם קוף).

מומלץ להאזין גם ל"מתנה" שיר שקט שנפתח רק עם הפסנתר וקולו המרגש של יהושע ובהמשך מצטרף אליו גם צ'לו לסלואו רוק המרגש שמתפתח. מומלץ מאד להאזין גם לשיר שחותם את האלבום "איך שלא יהיה" שיר פולק רוק מעולה שפשוט כיף להאזין לו.

כשהתחלתי לכתוב את הביקורת על האלבום היה קשה לי לקצר... כל רצועה באלבום מעניינת ומופקת לעילא ולעילא ואני פשוט נהנה להאזין לו פעם אחר פעם עניין שמי שמכיר אותי יודע שאם אני מאזין כל כך הרבה פעמים לאלבום הוא אכן תפס אותי לחלוטין.

לשמחתי יהושע מסיים בימים אלו את ההקלטות לאלבומו החדש שיצא בחודשים הקרובים, אני כבר כולי מלא בציפיה .

7 מתוך 7 בסולם נתנאל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה