יום שני, 16 בינואר 2012

צוות 10. נתנאל לייפר ממליץ על אלבום הרוק היהודי "אוריאל מאור וצוות 26"



"אוריאל מאור וצוות 26" אלבומו הראשון והאחרון לבנתיים של הזמר והיוצר אוריאל מאור (36) יכל להיפך בקלות ללהיט ענק לו היה יוצא ב2012... מדובר באלבום מושקע מאד מלא אנרגיות שירים מעולים ומוסיקה איכותית והוא בהחלט משתייך לקטגוריית אלבומי המופת של המוסיקה היהודית המקורית.

האלבום יצא לפני כשמונה שנים והוא אחד האלבומים האחרונים שיצאו בלייבל המוסיקה היהודית האיכותי מי"ם.
להפקה המוסיקלית שותפים אוריאל עצמו ואבי טל שזהו לדעתי ההפקה היהודית הראשונה לה היה שותף. מאז הספיק אבי לעבוד עם אודי דוידי ,אהרון רזאל. לאלו "הצעירים" בינינו אבישי רוזן שאלבומו  המוצלח והמצליח "תן לי סימן" יצא לפני כמה חודשים הפקיד את ההפקה המוסיקלית בידי הצמד אוריאל מאור שהלחין את רוב האלבום ואבי טל על העיבודים. הדמיון בין האלבומים רק ממחיש את ההגדרה "הקדים את זמנו"...

האלבום כולל 10 רצועות ורובו בצורה מובהקת קצבי ומלא אנרגיות והוא תענוג לכל חובב רוק פופ קצבי ,העיבודים ברובם עם כלים אלקטרונים וסימפולים . הלחנים והמילים כולם של אוריאל עצמו .

האלבום נפתח בשיר "אלפי אנשים" שיר קצבי ונחמד מאד וממשיך לשיר קצבי נוסף" סוד האמונה" שיר נחמד עם נגיעות פאנק ודאנס. השיר השלישי באלבום ואחד החביבים הוא "מה נשאר" שיר רוק בו מנסה אוריאל לתקן את כל העולם ולהפגיש בין לפיד (האבא... למי ששכח היה אחד כזה...)לרב עובדיה. השיר הרביעי ובעצם הראשון שהוא קצת רגוע "עמוק בתוך הלילה" שיר נעים ויפה. וכדי שלא תתרגלו חס ושלום השיר שאחריו "תפילות" נפתח בסולו גיטרה חשמלית סוער ולמרות הסער והסופה השיר מצליח לרגש.

שירים מעניינים נוספים באלבום "אני מאמין" שנפתח בנגינת גיטרת 12 מיתרים, שיר מעולה ומרגש. "נסיעה" שיר מעניין שמדבר על מוות קליני אחרי תאונת דרכים. "נביאים" שיר רוקנרול מעולה עם מילים מעניינות . האלבום נחתם בשיר היחיד שבאמת שקט באלבום "ערפל" שיר יפיפה מלווה בצלילי מיתרים ופסנתר שימו לב לסולו הסקספון המעולה בשיר.

לסיכום מדובר באלבום מעולה ואיכותי מאד. אחד מיצירות המופת של המוסיקה היהודית המקורית חבל שהוא לא זכה להכרה לה הוא ראוי . מומלץ להאזנה מאד!!!

בימים אלו יודעי דבר מספרים שאוריאל עובד על אלבום חדש נוסף לאבישי רוזן וכן על אלבום אישי חדש שהסנונית הראשונה ממנו כבר יצאה "בדרך אליך" סינגל קצבי ומעניין. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה