יום שבת, 29 באוקטובר 2011

"הלהקה" - נתנאל לייפר ממליץ על הסדרה בכיכובו של "הרפו" אברמסון שעוסקת במוסיקה יהודית מקורית


בס"ד


אחרוג מהרגלי ואכתוב על משהו שהוא לא אלבום מוסיקה אלא סרט... יותר נכון סדרה. לפני כחמש שנים צולמה על ידי הבמאי החרדי יהודה גרובייס סידרה בת חמש פרקים שעוסקת במוסיקה "הלהקה" .
למען האמת נחשפתי ל"להקה" ממש במקרה במהלך תחקיר לצורך הכתבה על דוד "הרפו" אברמסון ז"ל שמשמש ככוכב הראשי בסדרה. הסדרה דמיונית ועוסקת בניסיון קמאבק של להקה שהצליחה מאד בעבר "הרפו והנשמות", מה שמעניין בתסריט זה שאמנם הוא דמיוני אך מושתת באופן חזק על המציאות חלק גדול מהשחקנים בו פשוט משחקים את עצמם בשמותיהם האמיתיים. הרפו עצמו שמשחק בשמו כסולן הלהקה אכן היה סולן להקת "הרפו והנשמות" לאחר שפרש מלהקת "רבע לשבע" ושיריו משמשים כפס הקול של הסדרה לכל אורכה. יהודה גרובייס משחק אף הוא בשמו כמפיק וכן שאול חיון ,ישי לפידות ויואב דילאון. כשחקני חיזוק צורפו 3 שחקנים מהשורה הראשונה של תעשיית הקולנוע הישראלי,ירון מוטולה ,נבו קמחי ושלמה סדן. כותב הסדרה מוז לוי גם משחק את תפקיד המפיק העצבני של שאול חיון...
לאחר חוויות ילדות קשות J של צפייה בהפקות חרדיות הייתי צריך קורטוב של אומץ כדי לצפות בסדרה אך בהחלט שמחתי להתבדות מדובר בהפקה ברמה סבירה מאד שלא רחוקה מסדרות טלויזיה ישראליות ובטוחני שאם הייתה זוכה לגב כלכלי התוצאה הייתה מרשימה הרבה יותר.
התסריט באופן כללי חביב הגיוני ברובו ומעניין למדי למרות שמגבלות התקציב ניכרות בו מאד. צילומי המוסיקה לא צולמו בצורה חיה ובוצע שימוש בהקלטות האולפן המקוריות של הרפו. לטעמי כתיבת שיר עבור הסדרה והקלטתו בצורה מסודרת וכן ביצוע של סצנת הסיום של הלהקה בהקלטה אולפנית היה יכול להביא לחשיפה רבה יותר לסדרה.
 למרות כל חסרונותיה מדובר בסדרה מוצלחת על מוסיקה יהודית. שיריו של הרפו מקבלים מקום של כבוד ובטוחני שמי שיצפה בסדרה יחפש לאחר מכן את האלבומים המקוריים. בעיניי לאחר פטירתו של הרפו "הלהקה" היא סוג של מצבה אומנותית לזכרו והיא מרגשת ומעניינת יותר אחר לכתו.
מומלץ בחום!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה