יום שלישי, 25 בינואר 2011

חלומות נעימים. נתנאל לייפר על "חלום חדש" של אבי בניון

בס"ד

חלום חדש הוא אלבומו השלישי של אבי בניון כמובן אח של עמיר בניון ויוצר וזמר מחונן בפני עצמו. אבי הוציא את אלבומו הראשון לפני כשמונה שנים ומאז הספיק לחזור בתשובה להוציא אלבום נוסף ולהופיע בכל רחבי הארץ לבד ויחד עם עמיר. יצא לי באופן אישי להשתתף במופע העשור של עמיר בניון בבנייני האומה בירושלים בה השתתף גם אבי כנגן גיטרה וכזמר אורח. ניתן היה לחוש ולראות שמדובר בבחור צנוע ונעים מאד ללא גינוני סלב מיותרים.
אבי יוצר סאונד וסגנון ייחודי מאד וכשאתה מאזין אתה מבין שכך היה נשמע עמיר בניון אם היה שר רוק... אבי מזכיר מאד בסגנון השירה במיוחד בטונים הגבוהים את עמיר וזאת מחמאה בכל קנה מידה אך בהחלט יש לו גם את הייחודיות בשירה והוא מסלסל הרבה פחות מעמיר.
האלבום "חלום חדש" הוא בהחלט אלבום רוק בנגיעות מזרחיות קלות מאד על אף שמדובר באלבום שמעובד בסגנון רוק הוא אלבום רגוע ברובו. האלבום הופק על ידי אבי עצמו ותומר מתנה. כל שירי האלבום חוץ משיר אחד " בשרי" הם לחנים מקוריים ומילים מקוריות ומעניינות של אבי וכן הוא מנגן את הגיטרות וכלי הקשה בכל השירים.
העיבודים מושקעים וחלקם אף בשיתוף שישיית מיתרים של התזמורת הסימפונית אשדוד. וכן כלים נוספים ומעניינים כחליל הודי וקלרינט טורקי.
האלבום נפתח בשיר "החיים" שיר שקט עם מילים עמוקות ומדהימות
"החיים באים איתי במגע, החיים עושים אותי בן אדם
הימים דוחקים אותי אל הקיר והדמים אונסים אותי להכיר
הכאב עושה אותי מטושטש והשלום מכה אותי מחדש
אשליה עוצרת לי את הדם בזמן שהוא ניתז על כולם"
אני באופן אישי אהבתי את סגנון הכתיבה של אבי שמשאיר הרבה מקום למאזין לתת את הפרשנות העצמית למילים ובכך להתחבר לשיר ממקומו הפנימי .
מומלץ מאד להאזין לשיר "אבא" שמדבר על תפילתו של אדם השקוע בכאבו הפנימי, בלדה מעניינת. וכן לשיר "עוד יום" שיר רוק מעולה
בסך הכל מדובר באלבום משובח ונעים מאד להאזנה עם מילים עמוקות ומעניינות שנותנות לך תחושה של הצצה לעולמו הפנימי של אבי. לא מדובר בלהיטי בית פזמון גלגלציים.. אלא בשירים שיש להאזין להם כדי להתחבר ולהבין את משמעות השיר .
6 תווים מתוך 7 בסולם נתנאל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה