יום חמישי, 13 בינואר 2011

לב טהור- נתנאל לייפר על אלבום הרוק של יזהר שאבי

בס"ד

לב טהור –יזהר שאבי


יזהר שאבי הספיק כבר דברים במוסיקה הישראלית הוא בוגר רימון וליווה במשך כמה שנים את מאיר אריאל בהופעותיו. יזהר מנגן על גיטרה ועווד והוא עשה בעצמו את העיבודים לאלבום. זהו אלבום המוסיקה היהודית הראשון של יזהר שהספיק כבר להיות שותף לאלבום נוסף של להקת רוק בראשותו שנקראה "קבוצה ריקה".
האלבום "לב טהור" עשוי בסטנדרטים גבוהים מבחינת הסאונד וההפקה המושקעת, עם נגנים מהשורה הראשונה כנגן הקלידים והפסנתר אבי אדריאן שנחשב לנגן ג'ז בעל שם עולמי ואליהו דגמי מלהקת הלויים לשעבר. מדובר באלבום רוק ישראלי איכותי בשילוב נגיעות מזרחיות קלות מאד שאף מי שאינו גדל על מוסיקה כזאת יכול להתחבר בקלות.
באלבום יש 12 שירים רובם מתוך המקורות ושניים מהם עם מילים אישיות שכתב יזהר בעצמו, הלחנים כמעט כולם של יזהר חוץ "מרפא צירי" ו"יגדל" שהם מנגינות עממיות.
האלבום נפתח בשיר המצוין "לב טהור" שהוא גם שיר הנושא של האלבום , שיר שקט עם מגינה קליטה וחודרת . השיר במקצב שלוש רביעיות (ואלס) שמזכיר בסאונד שלו ובעיבוד של האקוסטית של יזהר את " house of the rising sun" של האנימלס למי שמכיר...
מומלץ מאד להאזין גם ל"שיר המעלות" שבא מיד אחרי "לב טהור" שיר רוק אקוסטי קצבי סוחף ולשיר מה אהבתי תורתך בסגנון ה"ריטם אוף בלוז"
שיר מעניין נוסף באלבום הוא "דור המדבר" שיר מקורי שכתב יזהר שאבי  שמזכיר לי מאד את אהוד בנאי בשיר "זמנך עבר". שיר פשוט מעניין!
השיר האהוב עליי באלבום הוא דווקא לא שיר חדש אלא ביצוע מחודש לפיוט "רפא צירי" הביצוע סוחף ומרגש כאחד הוא גרם לי בבוקרו של יום לבכי ובערבו של אותו היום פשוט לקום ולפצוח בריקוד... וזה לא קל . רק ביצוע שמקורו מתוך הלב באמת יכול לגרום לרגש כל כך חזק .
לסיכום מדובר באלבום מושקע (אפילו בעטיפה) ונעים מאד לאוזן ,נותן תחושת רעננות ומביא להאזנה עם מחשבה.למרות שהייתי שמח לשמוע סאונד יותר של רוק לועזי מנגן גיטרה איכותי כל כך.
שש תווים מתוך שבע בסולם נתנאל






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה