יום חמישי, 16 בדצמבר 2010

אור... האורות?


בס"ד

אור האורות אהרון סגל
אהרון סגל הוא חצי מצמד הטראנסMFG   שהצליח מאד בשנות התשעים, הוא חזר בתשובה לפני כעשור ועסק בעיקר בהוספת מוסיקה לשיעוריו של הרב ארוש.
אני באופן אישי בדרך כלל לא מתחבר בכלל למוסיקה אלקטרונית ולכן באופן מפתיע יש באלבום הזה משהו שכן תפס לי את האוזן בשילוב בין אלקטרוני לבין נגינת הכינור הקסומה של גדי בית הקדושה פוגטש שהיה מעורב בהפקת האלבום ובסאונד המשובח שבו.
באופן כללי האלבום הוא אלקטרוני אך רך מאד בשילוב של כלי נגינה חיים והרבה כינורות, מבחינה מוסיקלית האלבום יכול להתאים לכל קהל יעד דתי או שאינו. אהרון אינו זמר דגול המתהדר בקול מרשים אך יש משהו תמים וכובש בהגשה שלו לשירים. מדובר באלבום מושקע וניכר שהשקיעו בו רבות מבחינת הסאונד וההפקה המוסיקלית.
הטקסטים משולבים משירים שנכתבו על פי תורותיו של רבי נחמן ומפסוקים וכן שירים שאהרון כתב מעצמו שהם לדעתי לא הצד החזק של האלבום כלל וכלל . אור האורות לדוגמא נשמע כמו שיר של "הזמיר" הן מבחינת הטקסט הרדוד והאלילי משהו... (אור האורות מחיה הנשמות...) והן מבחינת המוסיקה ניתן היה לוותר עליו לחלוטין ובטח לא להתהדר בו כשם האלבום...
מומלץ לגשת ישירות לרצועה "כעט אצל הסופר" שבתחילתה כאילו מתעוררים מחדש הרגעים הקסומים של בית הקדושה לצלילי האקוסטית והכינור של גדי... פשוט להתגעגע ולהתפלל שהנס הזה "בית הקדושה" יקרה מחדש... גם השיר "למה נגרע" שיר מעולה עם מילים נעימות לשם שינוי ומלודיה מתוקה משהו. השיר מזמור לתודה בשני ביצועיו מעניין וזורם ברוק אלקטרוני משהו.
הביצוע של האדרת והאמונה במנגינה המוכרת מקפיץ ומעניין כמו"כ הביצוע האינסטרומנטלי לעוז והדר במנגינת ברסלב הידועה מעניין ונחמד.
לסיכום אם אתם אנשים שלא מאזינים למילים באופן בררני ופרטני האלבום מומלץ מאד להאזנה הוא נעים ונחמד בכל אופן הוא אלבום הטראנס הראשון שהצלחתי לשמוע מההתחלה עד הסוף... J

5 תווים מתוך 7 בסולם לייפר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה