יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

אלבומי המופת- זמן הגאולה, אהרון רזאל כתבה מספר 3

בס"ד
אלבומי המופת -כתבה מספר 3

זמן הגאולה- אהרון רזאל


האלבום "זמן הגאולה" הוא אלבומו השלישי של הזמר והיוצר הפורה אהרון רזאל שיצא לפני כעשור, שני האלבומים הראשונים של רזאל "הסנה בוער" ו"מים רבים" גם מעולים אך האלבום הזה הוא פורץ דרך הן במקומות להם הגיע בציבור הכללי והן מהבחינה המוסיקלית, האלבום הוא לדעתי שיאו של רזאל הן מבחינת ההפקה והן מהבחינה המוסיקלית.
את האלבום הפיק מבחינה מוסיקלית יחד עם רזאל הכנר והמעבד גדי פוגטש מבית הקדושה , גדי השכיל לקחת את שיריו של אהרון ולתת להן את הביטוי המתאים ביותר, הסאונד והסטייל ישראלים מאד וכמו בכל הפקה שגדי מעורב בה הסאונד מקסימלי באיכותו.
באלבום יש 11 רצועות מגוונות מאד מבחינה מוסיקלית ,רוק ,רגאיי ,סלסה ועוד המנוגנות על ידי מיטב הנגנים כאומן הסקספון נגן הג'ז דניאל זמיר לדוגמא וגדי שמנגן בכינור באלבום ויוצר שילובים מרתקים שארחיב עליהן בהמשך.
האלבום נפתח בלהיט ללא ספק "זמן הגאולה" שיר רוק סוחף מלא שמחה השיר הושמע רבות אף בפלייליסט הלא דתי. וממשיך לשיר "כל אדם צריך" במקצב דרום אמריקאי סוחף. התחושה באלבום היא של זרימה וקלילות נעימה.
מומלץ במיוחד להאזין לשיר "אדם יסודו מעפר" על מילות הפיוט ונתנה תוקף אותו שר אהרון בליווי פסנתר בלבד. הביצוע מרטיט ומרגש ומלא עוצמות וישנה תחושה שכל כלי נוסף רק היה פוגם בתוצאה המושלמת. כמו"כ אני מחבב במיוחד את שיר הרוק "יושב בסתר" עם הגיטרות האקוסטיות וההמונד שיוצר רוק קלאסי משובח. תוכלו לשמוע גם את יונתן רזאל בדואט מעניין עם אהרון בשיר "אשא עיניי".
אחד מהשירים המעניינים באלבום זה השיר "מלא המסר ועמוק המילים..."    "שנים סוכר אחד קפה" שיר שטותי כמיטב המסורת החביבה של רזאל בו תלמדו כמה סוכר אתם אמורים לאהוב בכוס הקפה שלכם ושכינורות יכולים ליצור גרוב רוקי כשמעבד מוכשר כמו גדי נמצא בסביבה...
הערה אחת ניתן לומר על יכולתו של אהרון לפסק מחדש את התהילים... הוא כמעט היחיד שיכול לשיר את המילים "מזמור לדוד" ושעל עטיפת האלבום יצטרכו לכתוב מילים ולחן אהרון רזאל... זהו תחביב ישן של אהרון אך ניתן לסלוח לו כיוון שהוא עושה את זה במלוא החן..
לסיכום מודבר באלבום משובח במיוחד שכל שיר בו הוא תענוג צרוף, שיא קשה מאד לשבירה
חובה !! חובה!! חובה!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה