יום שבת, 27 בנובמבר 2010

א גרויסע מציאה!? נתנאל לייפר בבביקורת על האלבום המרתק של להקת א גרוסייע מציאה


אז תלוי מאיזה אספקט...

למי שעדיין לא יצא לשמוע... בהחלט מדובר פה באחד מהאלבומים המושקעים והמאתגרים מוסיקלית ששמעתי בזמן האחרון.
מדובר באלבום עם הרבה סגנונות מוסיקליים כגון ראפ ,מאטל, בלקני ,ראגיי  רוק וכו' חברי הלהקה כולם נגנים ומוסיקאים מהשורה הראשונה החברים הבולטים בלהקה הם נדב בכר על הגיטרות, אורן צור - כינור, שניהם אחראים לרוב הלחנים באלבום. דוד עדה - קלידים, שי פרלמן מנדולינה ועוד נגנים אורחים רבים מהשורה הראשונה.

להפקה חבר לחברי הלהקה דדוש קלמס מהדג נחש שהפיק מוסיקלית שני שירים באלבום (החופש הגדול,אין יאוש).
כל רצועה יש בה אתגר בפני עצמו , גם אם אתם לא מתחברים במיוחד להי-פופ יש משהו שונה מאד בהי-פופ של א גרויסע מציאה הוא מלודי יותר ורך יותר.
העיבודים מקצועיים במיוחד ויש בהם שילוב מעניין מאד של מוסיקה אלקטרונית וכינור (אורן צור) וריטאוזי ואקוסטיות (נדב בכר) כמו"כ העיבודים הקוליים נעימים וממלאים את האוזן.
כדאי להאזין במיוחד ל"סור מרע" לפתיח הוירטאוזי של הגיטרה האקוסטית באדיבות נדב בכר, ל"רצוא ושוב" ו"לל"ב נתיבות חכמה" עם דניאל זמיר והסקספון, הרוקיסטים הכבדים מוזמנים ישר ל"מתן תורה" במטאל...וב...דיסקו.

ועכשיו אעבור לנקודה הכואבת של האלבום... המילים...אין הנחות כל שיר אמור ללמד אותך משהו או להטיף על משהו אחר.. לי אישית אין בעיה עם המסקנות של השירים אך אני חושב שמילים מהסוג הזה לא יחדרו למיינסטרים מכל סוג שהוא בשום פנים ואופן וחבל ... הפוטנציאל של כישרונות ואיכות מוסיקלית כזאת יכול היה להגיע רחוק הרבה יותר במידה והמסרים היו רכים יותר ונסתרים יותר. אינני חושב שיש משהו שיחזור בתשובה עקב האזנה לשיר שמודיע לו כי אין לו ברירה הוא חייב לחזור בתשובה כי הוא היה בהר סיני...
מקווה שנראה עוד דברים מההרכב הזה שבהחלט יש לו מה לומר ולתרום למוסיקה היהודית למרות שכרגע מסתמן שזהו אלבומם האחרון בקונספט הזה וחבל...

שש תווים מתוך שבע בסולם נתנאל







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה